Tuesday, September 22nd 2009

HIS Radeon HD 5800 Series Graphics Cards Listed

American retailer ZipZoomFly.com has listed one of its first ATI Radeon HD 5800 series products, these ones from HIS. Both the HIS HD 5870 1 GB (H587F1GDG), and HIS HD 5850 1 GB (H585F1GDG) stick to AMD's reference board design, and sport a unique "sword" sticker theme compared to the manga characters used by another popular AMD partner.

Both accelerators are DirectX 11 compliant, and support ATI Eyefinity technology to connect to three display heads with 2560 x 1600 pixel resolution. Connectivity options include two DVI-D, DisplayPort, and HDMI with 7.1 channel audio. While the HD 5870 has 1600 stream processors, clock speeds of 850/1200 MHz (core/memory), the HD 5850 has 1440 stream processors, with speeds of 725/1000 MHz (core/memory). Going by ZipZoomFly's pricing, the HIS HD 5870 1 GB is priced at US $399, while the HIS HD 5850 1 GB stands at $299.
Add your own comment

79 Comments on HIS Radeon HD 5800 Series Graphics Cards Listed

#1
1Kurgan1
The Knife in your Back
Theres quiet a few of those going around with great subs, still very funny.
Posted on Reply
#2
newtekie1
Semi-Retired Folder
Maybe it is just me, but I kind of like just the black cooler. I kind of wish the manufacturers wouldn't put the ugly stickers on them. A simple sticker, basically like the one they used, but without the stupid sword(or woman in Sapphires case). I think these cards would have looked sleek as hell with just the all black cooler, and small sticker or even better silk screening of the letter right on the plastic.
Posted on Reply
#4
Delta6326
Also these come with a free coupon for Dirt2 when it comes out i need to find a buyer for 2x 4850 :)
Posted on Reply
#5
WarEagleAU
Bird of Prey
Looks good but when are they gonna get the core up to 1000mhz without a special edition or ocing? That is what Im waiting for. PRice isn't bad either for either one. Wish I had the cash, Id reel the 5870 in :D

That sword is awesome and my His HIGHTECH 3870 on the cd came with some wall paper images with that sword. Very slick.
Posted on Reply
#6
mdm-adph
by: WarEagleAU
Looks good but when are they gonna get the core up to 1000mhz without a special edition or ocing? That is what Im waiting for.
They'll do that to make the 5890 when Nvidia comes out with something.

Look, let's be honest here. :laugh:

Gotta admit, though, the 4890 was a pretty good card, tweak and overclock that it was.
Posted on Reply
#7
[I.R.A]_FBi
by: ShadowFold
HIS FTW :rockout: Love the look of the cards. I'll probably go HIS again like I did with my 3850 and 4850.
No, EVGA FTW
Posted on Reply
#8
1Kurgan1
The Knife in your Back
by: mdm-adph
They'll do that to make the 5890 when Nvidia comes out with something.

Look, let's be honest here. :laugh:

Gotta admit, though, the 4890 was a pretty good card, tweak and overclock that it was.
I don't know if you would call 3 million more transistors a small tweak, your really simplifying it. But I would also expect a 5890 to release when the GT300's come out to keep competition strong.
Posted on Reply
#9
lemode
i won't buy HIS cards.
Posted on Reply
#11
mdm-adph
by: 1Kurgan1
I don't know if you would call 3 million more transistors a small tweak, your really simplifying it. But I would also expect a 5890 to release when the GT300's come out to keep competition strong.
In a chip with nearly a billion -- yes, I call a few million transistors a "tweak." :D

But, hey -- at least it was an improved chip (tweak, whatever you want to call it). At least they didn't just overclock it and call it a 4890 -- the chip that's in the 4890 is a better chip than the one in the 4870 (not that it was bad, either).
Posted on Reply
#12
[I.R.A]_FBi
by: mdm-adph
In a chip with nearly a billion -- yes, I call a few million transistors a "tweak." :D

But, hey -- at least it was an improved chip (tweak, whatever you want to call it). At least they didn't just overclock it and call it a 4890 -- the chip that's in the 4890 is a better chip than the one in the 4870 (not that it was bad, either).
Lets tweak it with a sticker
Posted on Reply
#13
yogurt_21
by: [I.R.A]_FBi
Lets tweak it with a sticker
don't forget the racing stripes and rear spoiler.

lol at that vid totally hilarious.

I await the benches on this. This is planned to be my next upgrade and I've been patiently biding my time with my poor little 9600gt. still undecided on the cpu/mobo front but that's nether here nor there at this point.

hopefully this won't be too plagued by lack of driver support and poor early driver performance (sigh what am I saying it is ati lol)
Posted on Reply
#14
mdm-adph
by: yogurt_21
don't forget the racing stripes and rear spoiler.

lol at that vid totally hilarious.

I await the benches on this. This is planned to be my next upgrade and I've been patiently biding my time with my poor little 9600gt. still undecided on the cpu/mobo front but that's nether here nor there at this point.

hopefully this won't be too plagued by lack of driver support and poor early driver performance (sigh what am I saying it is ati lol)
Personally, I'm waiting for the 5670. :laugh: I've got a delicate motherboard and a weak power supply coupled with a hungry processor -- I need the most efficient video card I can get.
Posted on Reply
#15
Bjorn_Of_Iceland
by: lemode
i won't buy HIS cards.
I reckon youd buy her cards instead
Posted on Reply
#16
[I.R.A]_FBi
by: Bjorn_Of_Iceland
I reckon youd buy her cards instead
thats what he said :|
Posted on Reply
#17
lemode
by: Bjorn_Of_Iceland
I reckon youd buy her cards instead
Maybe if the acronym was HER I would consider it. I do love me some women!
Posted on Reply
#18
mdm-adph
by: lemode
Maybe if the acronym was HER I would consider it. I do love me some women!
Too bad they don't love ya back!

Zing! :D
Posted on Reply
#19
HolyCow02
holy hell these cards are BEASTS
Posted on Reply
#20
fullinfusion
1.21 Gigawatts
Well I got my roll of pennies saved :roll:.... just going to wait for XFX to kick out the 5870 2gb model :respect:
Posted on Reply
#21
lemode
by: mdm-adph
Too bad they don't love ya back!

Zing! :D
Yeah you’re right, my wife hates me. But in all fairness she is 1 obnoxious bitch.
Posted on Reply
#22
mdm-adph
by: lemode
Yeah you’re right, my wife hates me. But in all fairness she is 1 obnoxious bitch.
No, you're absolutely right. Women love no one -- they only keep you around if you're useful.
Posted on Reply
#23
[I.R.A]_FBi
by: mdm-adph
No, you're absolutely right. Women love no one -- they only keep you around if you're useful.
Wise you are
Posted on Reply
#24

by: lemode
Yeah you’re right, my wife hates me. But in all fairness she is 1 obnoxious bitch.
that is sig material there if I ever seen it haha
Posted on Edit | Reply
#25
lemode
by: InTeL-iNsIdE
that is sig material there if I ever seen it haha
Haha woot for being quote worthy!
Posted on Reply
Add your own comment