Thursday, September 1st 2011

PowerColor and TechPowerup Present Pimp My Rig Contest

It's that time again, when bagging some rad graphics hardware is as easy as showing off your PC tuning skills and filling up a form in GPU-Z 0.5.5. PowerColor is back on board with us, and this time what we're giving away will come with the bragging rights of being perhaps the only people in the world to have it! Presenting, PowerColor and TechPowerUp Pimp my Rig Contest 2011!

You stand to win a rare, one of its kind PowerColor dual Radeon HD 6970 X2 prototype, which is designed by its makers to be one of the fastest, most tweakable graphics cards. There's just one prototype on the planet that's fully finished for the consumer, and you stand to win it! All you have to do is get the lowest possible 3DMark 03 score in default settings (of 3DMark), submit the validation link of your feat along with other details in the "PowerColor Giveaway" tab of GPU-Z 0.5.5. That's right, you don't need the fastest hardware to win this contest, just your skills.

That's not all! You can still leave things to Lady Luck. From the pool of valid entries, we will randomly pick one person, who will bag an awesome new PowerColor Radeon HD 6870 X2 dual-GPU graphics card! So there's simply no reason not to try!

For more information, download GPU-Z 0.5.5, and click on the "PowerColor Giveaway" tab. Good luck!
Add your own comment

191 Comments on PowerColor and TechPowerup Present Pimp My Rig Contest

#1
1Kurgan1
The Knife in your Back
Impressive, I guess it's time to pull out some old hardware and down clock the crap out of it.
Posted on Reply
#2
qubit
Overclocked quantum bit
Awesome. :rockout:

The lowest score, eh? I think I might have just the hardware for that. :laugh:

BTW when's the closing date?
Posted on Reply
#3
f22a4bandit
It's worth it just to try to bag that 6870x2!

If only I still had my older hardware :D
Posted on Reply
#4
Homeless
Hmm what's the slowest card that can actually run 3dmark03?
Posted on Reply
#5
Jstn7477
by: Homeless
Hmm what's the slowest card that can actually run 3dmark03?
For D3D9, the minimum cards would be a Radeon 9500 or a GeForce FX 5200. I'm sure there's probably late model SiS, Intel or VIA cards/IGPs that will run it as well.
Posted on Reply
#7
HossHuge
Can I not run 3dmark03 and try and win the HD6870x2? Hmm...Doesn't look like it....:shadedshu

So if you don't have shitty old hardware you can't win. I'll pass.
Posted on Reply
#8
[H]@RD5TUFF
by: HossHuge
Can I not run 3dmark03 and try and win the HD6870x2? Hmm...Doesn't look like it....:shadedshu

So if you don't have shitty old hardware you can't win. I'll pass.
Sadly it kind of excludes a lot of people.
Posted on Reply
#10
bear jesus
wow the lowest 3dmark 03 score? that is going to be a tough one as i know hundreds of us have decades old hardware that may only just about run 03 :laugh:
Posted on Reply
#11
cheesy999
by: AhokZYashA
onboard graphics can do right :D
try downclocking them, i'm down to 30mhz on my motherboards intergrated
Posted on Reply
#12
ERazer
hmm i still have my old ati 3850, im in :D hell ill prolly find my old agp cards
Posted on Reply
#13
theubersmurf
I think this contest is kind of hysterical, no less because of that giant 6970 which has an exaggerated, almost comic look to it.
Posted on Reply
#14
W1zzard
by: theubersmurf
giant 6970
it's a HD 6990 (two GPUs)
Posted on Reply
#15
BrooksyX
I just scored 667 on my netbook. Thats probably pretty low. Gonna try see if I can tweak it a little lower before I submit my score.
Posted on Reply
#16
AhokZYashA
i think notebook and netbooks arent allowed
thats so bad
Posted on Reply
#17
garyinhere
This is easy... I won't try... therefor my score is zero and the lowest possible.... i win /thread
Posted on Reply
#18
zezinhocrack
I have an AGP Rage 3D LT, I think with a Pentium III 900MHZ should be well down the result!

Posted on Reply
#19
1Kurgan1
The Knife in your Back
by: Jstn7477
For D3D9, the minimum cards would be a Radeon 9500 or a GeForce FX 5200. I'm sure there's probably late model SiS, Intel or VIA cards/IGPs that will run it as well.
Oh my... I think I have a 5200 sitting around here somewhere...
Posted on Reply
#23
theJesus
by: HossHuge
Can I not run 3dmark03 and try and win the HD6870x2? Hmm...Doesn't look like it....:shadedshu

So if you don't have shitty old hardware you can't win. I'll pass.
by: [H]@RD5TUFF
Sadly it kind of excludes a lot of people.
by: PopcornMachine
Just want to be clear...is it a 6870x2 or 6970x2?
Some people just can't read :shadedshu

Any valid entry is eligible to receive the 6870x2 (totally random). The 6970x2 is awarded to the lowest score.

One question I have though is whether or not down-clocking is permitted?
Posted on Reply
#24
ooiman92
So does this mean that notebooks are allowed this time? :D
Posted on Reply
#25
Zim_256
by: ooiman92
So does this mean that notebooks are allowed this time? :D
No notebooks, it's in the terms and conditions.
Posted on Reply
Add your own comment