Monday, October 13th 2008

XFX Unleashes the ''Mother'' of all nForce 750i Motherboards

Mom may have been able to help you with your algebra, but all the homemade cookies in the world can’t compare with the performance features you get with ultimate “mother,” the XFX nForce 750i SLI motherboard.

Our motherboard delivers performance straight out of the box, for the ultimate gaming experience. And, the 750i SLI comes with exceptional game support and bar none the fastest multi-GPU gaming platform available in the performance category.

The XFX 750i SLI is the perfect way to instantly upgrade to an SLI-Ready performance system. Offering the ultimate in flexibility, the XFX 750i SLI features PCI Express 2.0 for twice the bandwidth, and is backward compatible with existing PCI Express 1.0 graphics card.

To learn more about the XFX nForce 750i SLI motherboard, or to locate a participating e-tailer, go to the XFX Website.

Crafted specifically for next-generation graphics card, the XFX 750i SLI also includes full overclocking capabilities for Intel Yorkfield and Wolfdale CPUs.

Other admirable traits include an NVIDIA control panel that enables you seamlessly monitor characteristics in an intuitive and customizable 3D environment; NVIDIA MediaShield storage that safeguards your digital media assets and supports RAID 0, 1, 0+1, 5 configurations and up to four SATA 3 Gb/s drives.

Best of all, this motherboard is all about making you happy; Mother’s Day cards and flowers are not required.
Add your own comment

45 Comments on XFX Unleashes the ''Mother'' of all nForce 750i Motherboards

#1
panchoman
Sold my stars!
mother? wtf? horrible naming/advertisement.
Posted on Reply
#2
btarunr
Editor & Senior Moderator
Obviously the author of this PR was a momma's boy. Anyways, I recon it will be slightly on the expensive side. "Look mom: PCI-E lane arbiter". Some late competition to EVGA 750i FTW.
Posted on Reply
#3
KBD
are they gonna have an AMD 750a board also?

edit: nv, they already do, just the intel version came a little late.
Posted on Reply
#5
CrAsHnBuRnXp
I prefer the memory speed of intel boards better than SLi boards.
Posted on Reply
#6
Scrizz
where's the father board?
Posted on Reply
#8
ASharp
:eek: Do I see two IDE connectors?!
Posted on Reply
#9
CrAsHnBuRnXp
by: ASharp
:eek: Do I see two IDE connectors?!
You do!

:banghead:

Toss that ancient crap out. Who has a kick ass computer and still uses IDE?
Posted on Reply
#10
Conti027
by: CrAsHnBuRnXp
You do!

:banghead:

Toss that ancient crap out. Who has a kick ass computer and still uses IDE?
me.. lol
Posted on Reply
#11
CrAsHnBuRnXp
by: Conti027
me.. lol
:nutkick:

Kidding but still. :p
Posted on Reply
#12
kid41212003
The weak point of the 750i chipset is 4 sata ports.
And since I'm using AMD cpu, it will be the 750a, I want it at least support 125 watt CPU, but it doesn't.
I got 3 HHDs, and 1 Sata samsung dvd drive. And I will need another HHD soon..., and a Bluray.
750a is a failure, I'm not sure about the 750i though :).
Posted on Reply
#13
theJesus
k, so really nothing about this sets it apart from any other 750i board :shadedshu
Posted on Reply
#14
CrAsHnBuRnXp
by: theJesus
k, so really nothing about this sets it apart from any other 750i board :shadedshu
Except that its the mother that finally came out of hiding.
Posted on Reply
#15
The Witcher
dude the name of the motherboard made me say "wtf"

couldn't they at least use a more fearsome name ;P

i can't find anything unique about this mobo.

and btw isn't the 750! kinda old now ?

ohh anyway i guess its gonna be good for low budget people like me :D
Posted on Reply
#16
Mussels
Moderprator
750i has dual 8x slots for SLI doesnt it?

this board seems like its going to be very overpriced for its performance.
Posted on Reply
#17
Mandown
by: CrAsHnBuRnXp
You do!

:banghead:

Toss that ancient crap out. Who has a kick ass computer and still uses IDE?
What about the optical drives, I still see a ton of them with IDE (including mine), heck I only recently knew they already had SATA optical drives when my brother bought an HP one.
Posted on Reply
#18
TheLostSwede
Did anyone else notice that it says PCIe Express 2.0, it that like PCIe with extra Express or what :laugh:
Posted on Reply
#19
Mussels
Moderprator
by: TheLostSwede
Did anyone else notice that it says PCIe Express 2.0, it that like PCIe with extra Express or what :laugh:
serious? 2.0 is somewhat old news.
Posted on Reply
#21
Mussels
Moderprator
by: techie81
What's so special about it?
double the bandwidth of PCI-E 1.0
Posted on Reply
#23
sam0t
With all the rumours of Nvidia leaving the chipset scene, I would hesitate to buy anything with Nvidia chip on it. True MB do not need so regular updates as 3D cards, but still, lack of support is not a nice situation to be in. And whats with the naming, follow the leader I guess, Evga allready started it with its FTW nonsense :wtf:
Posted on Reply
#24
btarunr
Editor & Senior Moderator
Those rumors are not only baseless, but also false. The last time DigiTimes reported these rumors, NVIDIA came out and quashed them. Don't base your purchase decisions on "someone leaving the scene". Even if a company leaves a certain market, it has to honor its commitments with warranty, service, software updates, etc.
Posted on Reply
#25
Zehnsucht
by: TheLostSwede
Did anyone else notice that it says PCIe Express 2.0, it that like PCIe with extra Express or what :laugh:
by: Mussels
serious? 2.0 is somewhat old news.
I don't think you got the joke.
PCIe Express 2.0 = Peripheral Component Interconnect Express Express 2.0

:toast: Skål för Sverige :toast: (även om jag flyttat från landet :( )
Posted on Reply
Add your own comment