1. Welcome to TechPowerUp Forums, Guest! Please check out our forum guidelines for info related to our community.

Your PC ATM

Discussion in 'Cases, Modding & Electronics' started by DaMulta, Jul 7, 2008.

  1. mc-dexter

    mc-dexter New Member

    Joined:
    Oct 23, 2008
    Messages:
    1,507 (0.70/day)
    Thanks Received:
    95
    Location:
    England
    haha yeah :D think we'd all find something we would wana use :D
     
  2. CyberDruid

    CyberDruid New Member

    Joined:
    Sep 23, 2007
    Messages:
    2,888 (1.13/day)
    Thanks Received:
    1,100
    Location:
    On top of a mountain
    I cleaned the shop the same day.Produced 4 40 gallon bags of crap. I threw out about a dozen stock heatsinks. I know I should have recycled but I was in a frenzy.

    When I go through the shop again with a fine tooth comb I promise I'll post up a Rummage.
     
  3. mc-dexter

    mc-dexter New Member

    Joined:
    Oct 23, 2008
    Messages:
    1,507 (0.70/day)
    Thanks Received:
    95
    Location:
    England
    think i speak for more than just me here... but i'll be more than happy to see what junk you have stored..... one mans junk is another mans tressure!
     
  4. theJesus

    theJesus

    Joined:
    Jul 20, 2008
    Messages:
    3,968 (1.76/day)
    Thanks Received:
    860
    Location:
    Ohio
    lol, I've got one of those drawers too! One for wires/cables that haven't been messed with and one for all the other wires that don't have ends at all, or just one end, or other stuff like that. Also have a big drawer of metal and plastic scraps that I feel like I might use someday.
    same!
    Dude, I would've paid shipping for all those heatsinks. I love heatsinks.
    So true!
     
  5. Stephen New Member

    Joined:
    Sep 28, 2008
    Messages:
    136 (0.06/day)
    Thanks Received:
    4
    Location:
    Legana, Tasmania, Australia
    Heres mine

    [​IMG]
    [​IMG]

    I didn't think my camera would show the fan like that without being on sport mode.

    Anyway yeah the chassis fan is unplugged, it's loud and it only makes a few degrees difference.

    oh and btw i couldn't get the camera to focus without much light so the photos r crap
     
  6. eidairaman1

    eidairaman1

    Joined:
    Jul 2, 2007
    Messages:
    12,392 (4.70/day)
    Thanks Received:
    1,456
    No offense, but if you are leak checking, id suggest putting either tape around the holes the hose go from the reservoir into the case or grommets to prevent chaffing, chaffing is the number1 cause of failure in wires and Hydro systems.
     
  7. nosboost300 New Member

    Joined:
    Oct 22, 2008
    Messages:
    109 (0.05/day)
    Thanks Received:
    17
    [​IMG]

    what i've got so far... waiting on the ssd to ship in...

    ordering the last of my stuff on friday (the i7 and gigabyte)
     
  8. CyberDruid

    CyberDruid New Member

    Joined:
    Sep 23, 2007
    Messages:
    2,888 (1.13/day)
    Thanks Received:
    1,100
    Location:
    On top of a mountain
    When I saw three sticks I knew it was i7 :D
     
  9. nosboost300 New Member

    Joined:
    Oct 22, 2008
    Messages:
    109 (0.05/day)
    Thanks Received:
    17
    ya.. woulda gone with 6gb.. but for the meantime i will work with 3 because i'm lmited to windows xp...

    but once i go for that 64 bit vista... i'll grab another 3x2gb kit and sell off these sticks
     
  10. erocker

    erocker Super Moderator Staff Member

    Joined:
    Jul 19, 2006
    Messages:
    39,652 (13.30/day)
    Thanks Received:
    14,043
    No offense taken!:toast: The holes are filed smooth. I put a bit of tape around them too now, those were preliminary pics of the actual leak testing.
     
  11. erocker

    erocker Super Moderator Staff Member

    Joined:
    Jul 19, 2006
    Messages:
    39,652 (13.30/day)
    Thanks Received:
    14,043
    Here it is for now...
    [​IMG]
     
  12. DonInKansas

    DonInKansas

    Joined:
    Jun 2, 2007
    Messages:
    5,096 (1.91/day)
    Thanks Received:
    1,265
    Location:
    Kansas
    Hey! I have that same huge white fan! It's even in the same room as my comp too!:laugh:
     
  13. Flyordie

    Flyordie New Member

    Joined:
    Oct 26, 2008
    Messages:
    1,870 (0.87/day)
    Thanks Received:
    247
    All this Core i7 stuff is gonna make me shift my dang cooling to true cooling... (I havezorz an F-450 Intercooler with 1/4" Attachment fittings on it) and its brand new, no scratches or anything.... the guy who bought the truck wanted to put a bigger one on and I seen an oppurtunity and took it. Gave it to me for $10. ;-)
    Gonna order some hoses from Knap (Industrial hosing, not the cheap crap that most people use, i don't need UV Reactive hosing to make it look good..., gonna get it ready for Socket AM3 (future Phenom II Steppings, the ones with SSE5)... gonna use the water pump from my AMC 150 I4 and slap it to my wind turbine's battery banks (it was an electric pump). So hope it works still. Removed it because it was getting old and just figured it was better to replace it b4 it failed instead of it failing in the middle of nowhere... Will bring up pix in Feb-April when I get all the water blocks machined and a test rig setup for it...
     
  14. nosboost300 New Member

    Joined:
    Oct 22, 2008
    Messages:
    109 (0.05/day)
    Thanks Received:
    17
    woot, got a special deal from my friend inferno over at infernodeals.com on the last two of my parts... i will have my core i7 rig all built and complete this friday :)

    sadly my ssd to finish it won't be in until monday :(
     
  15. PP Mguire

    PP Mguire New Member

    Joined:
    Aug 15, 2008
    Messages:
    5,005 (2.25/day)
    Thanks Received:
    453
    Location:
    Venus, Texas
    I are jealous of your 1337 machines of doom.
     
  16. SK-1

    SK-1

    Joined:
    May 15, 2005
    Messages:
    3,200 (0.94/day)
    Thanks Received:
    330
    Time for some wire management. new 280 takes up some case real estate.
    [​IMG]
     
  17. erocker

    erocker Super Moderator Staff Member

    Joined:
    Jul 19, 2006
    Messages:
    39,652 (13.30/day)
    Thanks Received:
    14,043
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    I'm thinking about cutting a larger rectangular hole for the tubing up top.
     
    Binge says thanks.
  18. theJesus

    theJesus

    Joined:
    Jul 20, 2008
    Messages:
    3,968 (1.76/day)
    Thanks Received:
    860
    Location:
    Ohio
    erocker, your setup looks friggin' flawless! I don't really see any need to cut a larger hole for the tubing, but I'd probably want to try and keep the reservoir inside the case. But that's cuz I set things on top of my case so I hate having anything else on top of it to get in the way.
     
  19. Binge

    Binge Overclocking Surrealism

    Joined:
    Sep 15, 2008
    Messages:
    6,982 (3.18/day)
    Thanks Received:
    1,752
    Location:
    PA, USA
    [​IMG]

    I gotta get to cleaning this bisch up.
     
  20. pagalms

    pagalms

    Joined:
    Feb 14, 2008
    Messages:
    783 (0.33/day)
    Thanks Received:
    142
    Location:
    Latvia
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  21. ShadowFold

    ShadowFold New Member

    Joined:
    Dec 23, 2007
    Messages:
    16,921 (6.88/day)
    Thanks Received:
    1,644
    Location:
    Omaha, NE
    Winter Update
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  22. ascstinger

    ascstinger New Member

    Joined:
    Apr 10, 2008
    Messages:
    544 (0.23/day)
    Thanks Received:
    76
    Location:
    In a house
    [​IMG]

    hopefully going to go pick up a case and supplies tomarrow - turns out fitting anything larger than 220mm rad-wise narrows down the good ol' options list quite a bit :banghead:
     
  23. theJesus

    theJesus

    Joined:
    Jul 20, 2008
    Messages:
    3,968 (1.76/day)
    Thanks Received:
    860
    Location:
    Ohio
    My gf's pc atm :laugh:
    [​IMG]

    Notice how the heatsink (xp-90c I believe) is just sitting on the cpu without any mounting screws, clips, etc.
    [​IMG]
    Idles at 30c in BIOS (idk load cuz I was too lazy go further than installing windows). Can't remember exactly what chip, it's socket 754 Sempron and ~1.8ghz I think. Didn't even clean/change the TIM, just used whatever was still on the chip and heatsink from previous use :laugh:

    BTW: That last image - the original was too dark imo, so I tried lightening it but it just looked washed out and I decided to try and just manually adjust value and color channel levels. First try, a friend said had too much red (I asked him to look on his monitor cuz I don't trust mine). The above image is what I came up with after trying to fix the red. I would appreciate any input from people with at least half-decently-calibrated monitors.
     
  24. SK-1

    SK-1

    Joined:
    May 15, 2005
    Messages:
    3,200 (0.94/day)
    Thanks Received:
    330
    I personally, was drawn to the picture :). Idk if it if the shadows, the oxidation , or the colors (or a flashback coming on:eek:) but I like.:toast:
     
    theJesus says thanks.
  25. theJesus

    theJesus

    Joined:
    Jul 20, 2008
    Messages:
    3,968 (1.76/day)
    Thanks Received:
    860
    Location:
    Ohio
    Thanks SK-1 :). Which of the three versions do you think looks most accurate on your monitor?
     

Currently Active Users Viewing This Thread: 6 (0 members and 6 guests)

Share This Page