• Welcome to TechPowerUp Forums, Guest! Please check out our forum guidelines for info related to our community.

trying to find an old software to keep monitor color profiles

Joined
Oct 17, 2014
Messages
4,660 (2.22/day)
Location
USA
System Name Paladius Tacet
Processor Ryzen 4800x
Motherboard MSI X570 Tomahawk
Cooling Arctic Freezer 34 DUO (custom aggressive fan curve)
Memory G.Skill 2x8 (16gb) 3600 cas 14-14-14-36 @ 1.42v
Video Card(s) MSI Big Navi RDNA2
Storage Micron 2TB SSD
Case Corsair 110Q Silent + NZXT Aer-P exhaust fan
Audio Device(s) Logitech THX 2.1 and Schiit Modi 3 DAC
Power Supply EVGA 700w Gold
I used to have this software called DisplayProfileKeeper??? I think that is what it was called but I could be wrong. I think someone on this site even linked it to me earlier this year or last year, I have searched many keywords such ICC, keeper, monitor calibration, etc and I can't find it.

It worked amazing, (if I add it through color management in windows control panel some games reset the color profile) but this software did not.

any thoughts? I googled it and I couldn't find it.

@R-T-B halp plz :respect:

edit 1: and no i don't mean CP Keeper, it was something else. ; ; wish I could find it again I want to test new color profiles and compare various ICC profiles on the fly.
 
Last edited:
Joined
Aug 20, 2007
Messages
13,144 (2.79/day)
System Name Pioneer
Processor Intel i9 9900k
Motherboard ASRock Z390 Taichi
Cooling Noctua NH-D15 + A whole lotta Sunon and Corsair Maglev blower fans...
Memory G.SKILL TridentZ Series 32GB (4 x 8GB) DDR4-3200 @ 14-14-14-34-2T
Video Card(s) AMD RX 5700 XT (XFX THICC Ultra III)
Storage Mushkin Pilot-E 2TB NVMe SSD w/ EKWB M.2 Heatsink
Display(s) 55" LG 55" B9 OLED 4K Display
Case Thermaltake Core X31
Audio Device(s) VGA HDMI->Panasonic SC-HTB20/Schiit Modi MB/Asgard 2 DAC/Amp to AKG Pro K7712 Headphones
Power Supply SeaSonic Prime 750W 80Plus Titanium
Mouse ROCCAT Kone EMP
Keyboard WASD CODE 104-Key w/ Cherry MX Green Keyswitches, Doubleshot Vortex PBT White Transluscent Keycaps
Software Windows 10 Enterprise (yes, it's legit.)
CP Keeper,
I don't know what this is, but that is a most unfortunate name. Maybe I need to get my head out of the gutter for 5 minutes though.

Sorry, can't help here. Unfamiliar with the software.
 
Joined
Oct 17, 2014
Messages
4,660 (2.22/day)
Location
USA
System Name Paladius Tacet
Processor Ryzen 4800x
Motherboard MSI X570 Tomahawk
Cooling Arctic Freezer 34 DUO (custom aggressive fan curve)
Memory G.Skill 2x8 (16gb) 3600 cas 14-14-14-36 @ 1.42v
Video Card(s) MSI Big Navi RDNA2
Storage Micron 2TB SSD
Case Corsair 110Q Silent + NZXT Aer-P exhaust fan
Audio Device(s) Logitech THX 2.1 and Schiit Modi 3 DAC
Power Supply EVGA 700w Gold
I don't know what this is, but that is a most unfortunate name. Maybe I need to get my head out of the gutter for 5 minutes though.

Sorry, can't help here. Unfamiliar with the software.
ah, CP Keeper is the most known of all the ICC Profile enforces for color calibration. (however it doesn't work so well these days)

yeah I can't find it, really sad. lol I thought I had it backed up but I guess not

edit:


I don't know what this is, but that is a most unfortunate name. Maybe I need to get my head out of the gutter for 5 minutes though.

Sorry, can't help here. Unfamiliar with the software.

I FOUND IT YES YES YES YES I FOUND IT


OMG ALLT HE BEAUTIFUL COLORS ARE MINE AGAIN YES YES YES YES YES AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

yay for never giving up! google kung fu!
 
Last edited:
Joined
Aug 20, 2007
Messages
13,144 (2.79/day)
System Name Pioneer
Processor Intel i9 9900k
Motherboard ASRock Z390 Taichi
Cooling Noctua NH-D15 + A whole lotta Sunon and Corsair Maglev blower fans...
Memory G.SKILL TridentZ Series 32GB (4 x 8GB) DDR4-3200 @ 14-14-14-34-2T
Video Card(s) AMD RX 5700 XT (XFX THICC Ultra III)
Storage Mushkin Pilot-E 2TB NVMe SSD w/ EKWB M.2 Heatsink
Display(s) 55" LG 55" B9 OLED 4K Display
Case Thermaltake Core X31
Audio Device(s) VGA HDMI->Panasonic SC-HTB20/Schiit Modi MB/Asgard 2 DAC/Amp to AKG Pro K7712 Headphones
Power Supply SeaSonic Prime 750W 80Plus Titanium
Mouse ROCCAT Kone EMP
Keyboard WASD CODE 104-Key w/ Cherry MX Green Keyswitches, Doubleshot Vortex PBT White Transluscent Keycaps
Software Windows 10 Enterprise (yes, it's legit.)
Yeah I never played much with ICC profiles. I'm using an LG TV right now that has a full calibration suite in firmware. All the Panasonic Plasmas I used before it had the same in the factory service menu (which I could get into with some keycodes), so I never bothered.
 
Top