Monday, April 18th 2011

SilverStone Introduces RAVEN RV03B-W Chassis

The RAVEN team's continued push to redefine and perfect the enthusiast tower chassis has resulted in yet another benchmark in the RAVEN RV03. With world-class cooling performance from the previous RAVEN chassis models retained by the included 180mm Air Penetrator fans, a rethinking of the interior layout enabled dramatic reduction in overall depth of the chassis compared to RAVEN RV02 while still matching RAVEN RV01's ability to accommodate Extended ATX motherboard and graphics cards longer than 13 inches.

Cable management was also improved with a new 5cm thick hard drive compartment to allow nearly all cables to be connected behind the motherboard tray with ease. An unconventional power supply compartment located in the lower front part of the chassis further add to facilitate cable routing so anyone can assemble a pristine looking system with maximum airflow efficiency.

Complementing the finely tuned and engineered interior, the RV03 has champagne colored trimmings adorning an exterior with aggressive lines yet reserved profile. The stand out styling also fully utilizes the chassis's powerful cooling ability to full effect by a set of smartly designed, dual-purpose front bezels that helps to keep the RV03 looking sharp and uniform whether the user is setting up for maximum air cooling or for a silencing build.

As a trend-setter and a computer chassis engineering showcase, the RAVEN RV03 has few equals. However, its advanced features are equally accessible that anyone from experienced enthusiasts to novice users will find easy to appreciate and utilize, making RV03 the most appealing RAVEN chassis yet!

Special Features
  • Revolutionary 90 degree motherboard mounting from RAVEN RV01
  • Includes two Air Penetrator 180mm fans for superb performance and quietness
  • Support up to seven 120mm fans for exceptional cooling flexibility
  • Motherboard back plate opening behind CPU area for quick cooler assembly
  • Supports Extended ATX motherboard
  • Supports eight expansion slots and graphics cards of any length
  • Mandatory cable management design for clean looking system on every build
  • Hard drive compartment with independent cooling zone
  • Upscale and aggressive styling with dual-purpose front panel bezels
Add your own comment

26 Comments on SilverStone Introduces RAVEN RV03B-W Chassis

#1
Binge
Overclocking Surrealism
Sexy. Silverstone Raven cases have been pushing this whole pretty and functional angle. I like it.
Posted on Reply
#2
cadaveca
My name is Dave
Do NOT want. Looks like the cheapest case from Silverstone ever.

Steel looks poorly painted..I hope that's just these images. "Champagne" trim better be removable.


Meh, I guess if it's priced approproately, it's fine, but htat's no $200 case like the other Ravens.
Posted on Reply
#3
STCNE
The Champagne color looks much better than the blue they had on the prototype. I really like this, best Raven so far IMO.
Posted on Reply
#4
ERazer
its just me or raven line is going down hill
Posted on Reply
#5
DarkMatter75
by: ERazer
its just me or raven line is going down hill
It's exactly that...

The psu's vent looks cheaper than the AP's fans on the TJ11, and that's something...



What happens with the all aluminium cases they used to build?? Now it's all plastic crap, just like Coolermaster (Silverstone creators used to work there btw).Thank God for Soldam!!!!
Posted on Reply
#6
MoonPig
I wanted this, till i saw the dimensions of the PSU bay. Fail.
Posted on Reply
#7
scaminatrix
Meh, I prefer functionality over looks so I can see past the ugliness.
Although, I do think if you pay the premium that comes with these cases, a decent paint-job and extra beauty should be expected. The build quality on my Raven 2 is unforgivably bad... I'm hoping the QC has improved.

by: MoonPig
I wanted this, till i saw the dimensions of the PSU bay. Fail.
Damn man, good point - I missed that!
Posted on Reply
#8
DarkMatter75
It's designed with their own PSUs in mind (most of them).
Posted on Reply
#9
Vancha
This looks miles better than the blue-trimmed abomination they presented us with originally, but this still manages to somehow look cheap, hideous and boring all at the same time, which only helps to put into perspective just how bad the blue one looked.

How can the same company responsible for a beauty like the RV02-Evo be happy releasing something like...that...
Posted on Reply
#10
Kitkat
its too bad they didn't take any of these improvements to Fortress 3

Branding and series or class name management is important and easy to do. Unfortunately Silverstone is not good at it, or at least all of a sudden they aren't. It seems to have started ( for me at least ) with fortress 2 and raven 2.

Fortress is the bow-tie version of raven.

It had better insides and premium feel to raven.
(Raven 2 has a, we'll call it "younger look" as not to upset grown kids.)

Fortress 2 outsells Raven 2.
(Because if you have Silverstone money and u like this case style ud get the better one)

Silverstone transplants guts from fortress to raven 2 to create raven 2.5.
( because its cheaper to make one case? because its generally better. )

Silverstone lowers price of fortress to match raven 2.
( okay..... so we are leaning to one case happening the and that would be fortress. all signs point to it. )

Fortress picks up steam sales wise so cool.
(OK so 2 cases basically the same one with more plastic bits at the same price.)

CES rolls around and they show Silverstone Raven 3 with improvements on youtube
( They fixed the one gripe ppl had "case is too deep" ) i guess we are making 2 cases again lets see fortress. )

BOOM they show it Fortress 3 is now a Micro ATX wonder..
( An amazing case with the goal of extreme space efficiency... cool but wtf?!?! did i miss something fortress is the bow-tie version of raven. )

So i guess now we are just gonna do this. Sticking with fortress 2 for now i hope fortress 4 SUDDENLY GROWS. They made the same mistake with the mouse also. I dunno. Looks very "young" lots of plastic fins.
Posted on Reply
#11
stinger608
by: DarkMatter75
Thank God for Soldam!!!!
:eek::eek::eek:Holy crap! I had never seen or heard of the WiNDy Soldam case before. Did a search and..........My god that is one seriously sexy case:D:D:D

10 fold better than any Lian Li ever made! I would imagine that they have a very premium price tag though:o:o:o
Posted on Reply
#12
the54thvoid
I have the fortress 2 and my next build will use the same case (unless there is an atx Fortress 4 on the way and retains it's quality and style). I never liked the Raven series, too garish with it's weird lines. This one does look a bit 'tacky'.
Holy crap! I had never seen or heard of the WiNDy Soldam case before. Did a search and..........My god that is one seriously sexy case

10 fold better than any Lian Li ever made! I would imagine that they have a very premium price tag though
Very hard to get - went out of business and then started again - Japanese sales only?

http://www.overclock.net/computer-cases/348281-soldam-windy-out-business-june-19-a.html
Posted on Reply
#13
stinger608
by: the54thvoid
I have the fortress 2 and my next build will use the same case (unless there is an atx Fortress 4 on the way and retains it's quality and style). I never liked the Raven series, too garish with it's weird lines. This one does look a bit 'tacky'.



Out of Business... Can't be bought no more.

http://www.overclock.net/computer-cases/348281-soldam-windy-out-business-june-19-a.html
Damn!!! Damn!!! that is a shame man! Probably due to prices I would imagine.

Would be nice to have all the tooling that the company had:p:p:p

Right. We had a thread going, which I just posted in, that was in January of 2010 regarding worldwide sales again.......Hmm, makes a person wonder
Posted on Reply
#14
the54thvoid
by: stinger608
Damn!!! Damn!!! that is a shame man! Probably due to prices I would imagine.

Would be nice to have all the tooling that the company had:p:p:p

Right. We had a thread going, which I just posted in, that was in January of 2010 regarding worldwide sales again.......Hmm, makes a person wonder
lol, just saw this:

http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=113490

extra lol, posted by you!
Posted on Reply
#15
Wile E
Power User
by: the54thvoid
I have the fortress 2 and my next build will use the same case (unless there is an atx Fortress 4 on the way and retains it's quality and style). I never liked the Raven series, too garish with it's weird lines. This one does look a bit 'tacky'.



Very hard to get - went out of business and then started again - Japanese sales only?

http://www.overclock.net/computer-cases/348281-soldam-windy-out-business-june-19-a.html
They aren't out of business anymore.

http://en.www-online.jp/

As far as this press release, this Raven looks like a cheap plastic piece of crap. Reminds me of some of those crappy plastic Raidmax cases. Too boy racer. Give me these innovations in an elegant package, not a flamboyant one.
Posted on Reply
#16
Kovoet
So tempted to sell my HAF X and try one of these out
Posted on Reply
#17
Cpt.Derrek
TPU your a little late.... I have had my RV03 for 2 weeks now :P
Posted on Reply
#18
DarkMatter75
by: stinger608
:eek::eek::eek:Holy crap! I had never seen or heard of the WiNDy Soldam case before. Did a search and..........My god that is one seriously sexy case:D:D:D

10 fold better than any Lian Li ever made! I would imagine that they have a very premium price tag though:o:o:o
Well, it's japanese...enough said.:D
Posted on Reply
#19
Jonap_1st
10% unique, 10% popularity, 80% plastic. like celebrity the most..
Posted on Reply
#20
jalex3
YUCK, psu vent yuck, crap hdd placing. nothing on this one is better then the rv02.
make the rv02 a smidge wider and it would be win. damn ugly and stupid case
Posted on Reply
#21
Mescalamba
Not really improving since RV-01.. that was (and is) lovely looking and working case. This looks like something from low end and unlike RV-01, I would never buy that. I have RV-01 btw.

Not sure for who was meant RV-02 and 03, but definetly not for ppl who liked original one.
Posted on Reply
#22
Sinzia
Im just not feeling this one, I like the others in the series a lot more than this.
Posted on Reply
#23
Bjorn_Of_Iceland
by: Mescalamba
Not really improving since RV-01.. that was (and is) lovely looking and working case. This looks like something from low end and unlike RV-01, I would never buy that. I have RV-01 btw.

Not sure for who was meant RV-02 and 03, but definetly not for ppl who liked original one.
RV01 sucks. A huge case and didnt even fit a rad inside.. all that wasted space.
Posted on Reply
#24
Kitkat
by: Bjorn_Of_Iceland
RV01 sucks. A huge case and didnt even fit a rad inside.. all that wasted space.
yeah going to second that the 02 of fortress and raven chasis was remarkably better than the first
Posted on Reply
#25
Mescalamba
RV-01 actually has designated space for 3x120 radiator on back side of case, holes in case included, even mounting mechanism. And to modify RV-01 to pretty much any radiator is piece of cake, cause its held together mostly by screws.

And plenty of space to use..
Posted on Reply
Add your own comment