1. Welcome to TechPowerUp Forums, Guest! Please check out our forum guidelines for info related to our community.

Google Android users clubhouse

Discussion in 'techPowerUp! Club Forum' started by crazy pyro, Nov 15, 2009.

  1. remixedcat

    remixedcat

    Joined:
    May 13, 2010
    Messages:
    2,587 (1.70/day)
    Thanks Received:
    529
    have you tried to get a new ROM and then not install any apps and try to wifi with it for a while with no extra apps installed... fresh clean slate as well...

    That is strange I've never had my phone or my sister's phone ever mess with our network at all.. our router (netgear WGR614v9) handles it just fine we have 3 wifi devices on our network. we can even stream with the HTPC downstairs with not too much buffering (uses netgear wg111v3 usb adapter with extension usb cable to place higher to get better signal) and use both our droid phones and the wifi doesnt go out... it might slow down a bit from time to time but never goes fully out...
  2. t_ski

    t_ski Former Staff

    Joined:
    Apr 11, 2006
    Messages:
    10,739 (3.56/day)
    Thanks Received:
    4,177
    Check the firmware on your router and update if necessary. Try different security settings (WEP, WPA/WPA2, etc.).
    Crunching for Team TPU
  3. Mussels

    Mussels Moderprator Staff Member

    Joined:
    Oct 6, 2004
    Messages:
    41,938 (11.76/day)
    Thanks Received:
    9,359
    WPA2 + AES for ALL THE THINGS
  4. t_ski

    t_ski Former Staff

    Joined:
    Apr 11, 2006
    Messages:
    10,739 (3.56/day)
    Thanks Received:
    4,177
    I've seen a note on wireless settings improved on my rooted tablet by changing the security levels, which is why I've suggested this. While I prefer WPA2 myself, you might prefer to have a router that doesn't get hosed all the time.




    On a side note, I am thinking seriously about getting my wife a smartphone for mother's day. Currently she's on a dumb-phone (LG Cosmos IIRC) but uses a Blackberry for work. What's a good phone that doesn't suck at battery life (one of the things I'd think she'd notice most)? 4G is not needed, and anything around $100 after upgrade discounts would be ideal.
    Crunching for Team TPU
  5. Mussels

    Mussels Moderprator Staff Member

    Joined:
    Oct 6, 2004
    Messages:
    41,938 (11.76/day)
    Thanks Received:
    9,359
    if she doesnt use the web side of things much, get juice defender. it can toggle off the 3G, wifi and GPS automatically, while still letting calls and text through - cutting down the big power hogs of a smartphone. it doubles my battery life, while causing minor issues in low coverage areas (about a 20-30 sec delay as the 3G signal reconnects in crap areas, meaning i have to wait after i unlock the phone before i can use data)
    t_ski and digibucc say thanks.
  6. entropy13

    entropy13

    Joined:
    Mar 2, 2009
    Messages:
    4,892 (2.50/day)
    Thanks Received:
    1,182
    It's not really a BIG problem though, since why would I bother using my phone to browse the internet when I'm in front of the PC? :laugh:
  7. remixedcat

    remixedcat

    Joined:
    May 13, 2010
    Messages:
    2,587 (1.70/day)
    Thanks Received:
    529
    I use mine if I don't wanna get out of bed...LOL.. or if I wanna be in another room...
  8. digibucc

    digibucc

    Joined:
    May 21, 2009
    Messages:
    4,863 (2.59/day)
    Thanks Received:
    1,465
    you don't use both at the same time... psshhh-newb ;)
    Yo_Wattup and remixedcat say thanks.
  9. Crap Daddy

    Crap Daddy

    Joined:
    Oct 29, 2010
    Messages:
    2,739 (2.02/day)
    Thanks Received:
    1,044
    A stupid question. How safe is it to purchase apps from your phone?
  10. Ahhzz

    Ahhzz

    Joined:
    Feb 27, 2008
    Messages:
    2,065 (0.89/day)
    Thanks Received:
    635
    From the Amazon App store, or Google Play? Very. As safe as any other online purchase, imo. From "other" sources? Questionable. I wouldn't put my card out to some of the shadier sites because, well, they're "shadier" :)
    Crap Daddy says thanks.
  11. Crap Daddy

    Crap Daddy

    Joined:
    Oct 29, 2010
    Messages:
    2,739 (2.02/day)
    Thanks Received:
    1,044
    From Google Play for now. The phone is handled by my son but I used my card, hmmm...
  12. Ahhzz

    Ahhzz

    Joined:
    Feb 27, 2008
    Messages:
    2,065 (0.89/day)
    Thanks Received:
    635
    Yeah, I wouldn't worry about Google Play from a scam or safety point of view. They're the core of the Android App Market, and really couldn't afford to be slack enough to let something scam by.

    As a note, might not hurt to load the App Market on the phone for one simple reason: Free Stuff. Every day, they put a free app online that normally costs. I've got quite a few good apps/games from the free app of the day. Just create an account, and check it each day, just to see. Just make sure you read the reviews on the ones you don't recognize. Some of them are just crap, and not worth being free :)
    Crap Daddy says thanks.
  13. Mussels

    Mussels Moderprator Staff Member

    Joined:
    Oct 6, 2004
    Messages:
    41,938 (11.76/day)
    Thanks Received:
    9,359
    wheres this free app of the day? i've never heard of that before
  14. scoutingwraith

    scoutingwraith

    Joined:
    Jun 3, 2007
    Messages:
    726 (0.28/day)
    Thanks Received:
    60
    It's the amazon app store. If you have an account there you can download the .APk and install it.
    Each day they have a free app.
    Mussels says thanks.
  15. entropy13

    entropy13

    Joined:
    Mar 2, 2009
    Messages:
    4,892 (2.50/day)
    Thanks Received:
    1,182
    Do you have a 1mbps, at best (and rarely at that), internet connection?
  16. t_ski

    t_ski Former Staff

    Joined:
    Apr 11, 2006
    Messages:
    10,739 (3.56/day)
    Thanks Received:
    4,177
    Make sure you turn off "in-app" purchases just in case.
    Crap Daddy says thanks.
    Crunching for Team TPU
  17. remixedcat

    remixedcat

    Joined:
    May 13, 2010
    Messages:
    2,587 (1.70/day)
    Thanks Received:
    529
    I got a 10Mbps down and 1.2Mbps up.
  18. Bo$$

    Bo$$ Lab Extraordinaire

    Joined:
    May 7, 2009
    Messages:
    5,271 (2.78/day)
    Thanks Received:
    854
    Location:
    London, UK
    I have the HTC one X in white sitting in front of me.... wow it is nice
  19. JrRacinFan

    JrRacinFan Served 5k and counting ...

    Joined:
    Mar 17, 2007
    Messages:
    19,414 (7.25/day)
    Thanks Received:
    4,483
    Location:
    Youngstown, OH
    :)

    If you get sick of Sense, just throw me a pm. I can help you get a somewhat AOSP feel to it. Enjoy! :toast:
    Bo$$ says thanks.
  20. Bo$$

    Bo$$ Lab Extraordinaire

    Joined:
    May 7, 2009
    Messages:
    5,271 (2.78/day)
    Thanks Received:
    854
    Location:
    London, UK
    What phone are you using right now?

    I need an app to get Flac working or something that can convert to MP3 for free
  21. JrRacinFan

    JrRacinFan Served 5k and counting ...

    Joined:
    Mar 17, 2007
    Messages:
    19,414 (7.25/day)
    Thanks Received:
    4,483
    Location:
    Youngstown, OH
    I'm on the Rezound, basically One X with Sense 3.6 instead of 4.0. Try the VLC beta. Ill pm you the apk in a bit. Do you know how to side load from storage?
  22. Bo$$

    Bo$$ Lab Extraordinaire

    Joined:
    May 7, 2009
    Messages:
    5,271 (2.78/day)
    Thanks Received:
    854
    Location:
    London, UK
    Yep I know how to do that :)

    Sense is a little slow, miles better than motoblur!!
  23. Crap Daddy

    Crap Daddy

    Joined:
    Oct 29, 2010
    Messages:
    2,739 (2.02/day)
    Thanks Received:
    1,044
    What do you know/say about Samsung dive and the mobile tracker service for Galaxy S2. Do you recommend it?
  24. digibucc

    digibucc

    Joined:
    May 21, 2009
    Messages:
    4,863 (2.59/day)
    Thanks Received:
    1,465
    i was just kidding around. I do have a 10mb down, and i only ever use my phone/tab while at the pc if im gaming or something full screen and want info. just joking :)
  25. remixedcat

    remixedcat

    Joined:
    May 13, 2010
    Messages:
    2,587 (1.70/day)
    Thanks Received:
    529
    dBPowerAMP isn't free but it's worth it... I bought it a while back ago (I got an old version but hey! it still works!) and it was worth every penny. It uses multi-cores in a way where you got one core per song and if you got quad or higher it's really fast.

    Then I use Amok Playlist copy to send the songs+m3u to the SD card thru my card reader... this way I got my playlists synced up as well. Amok is freeware though.
    Bo$$ and JrRacinFan say thanks.

Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)

Share This Page